Aanvang trektelseizoen 2023

Aanstaande zaterdag 15 juli starten we weer met trektellen op de telpost Brobbelbies Noord. Ook dit jaar wordt er weer geteld tot 30 november. Dit wordt het 24ste jaar dat we de telpost bemannen. De tellingen zijn te volgen via trektellen.nl en via de weekverslagen op de website van de Vogelwacht Uden.

Het lijkt erop dat de Gierzwaluwen zich al aan het verzamelen zijn voor hun tocht naar het zuiden getuige de grote groepen die boven Uden gezien worden. Het weersvooruitzicht voor de komende week ziet er goed uit om de Gierzwaluw-trek te kunnen waarnemen mochten ze besluiten te vertrekken. Om een indruk te krijgen van wanneer je de meeste vogels kan zien op de telpost vind je hieronder een overzicht van de afgelopen 4 jaar. Hieruit blijkt dat je in oktober de beste kansen hebt op goede aantallen vogels.

Totalen 2019
Totalen 2020
Totalen 2021
Totalen 2022